Veteriner Hekimlere yönelik dışlayıcı uygulamalara son verilmelidir

Tarihi insanlık tarihi kadar eski olan Veteriner Hekimlik mesleği birçok zorluk ile yüz yüze yaşayan, ağızsız dilsiz dostlarının yaşamına sağlığına onlara neyin var diye soramadan katkı veren, hayvan sağlığı, hayvan refahı, gıda güvenilirliği ve halk sağlığının korunması amacında gece, gündüz, kar, yağmur, çamur, soğuk, sıcak, uzak, yakın demeden çalışan Veteriner Hekimsiz bir yaşamın sağlıksız bir yaşam olacağını ortaya koyan ve yakın zaman önce yaşanan Covid-19 pandemisinde de gördüğünüz gibi Veteriner Hekimlik Dünya Üzerinde Sağlık yapılanmasının mihenk taşı önemi barındıran bir meslek grubudur.

Fiziki şiddetin Veteriner Hekimlerin canına kast seviyelerine gelmesi zorlu olan mesleğimizi daha da zorlaştırmaya ve meslektaş adayı olarak bizi de endişeye itmektedir. Bugün saha da yaşananlara dur demenin zamanıdır dur denilmeyen her olay bir meslektaşımızın hayatını ve mesleğimizin geleceğini tehlikeye sokmaktadır. Daha güvenilir daha sağlıklı bir süreç için hakkımız olan Sağlıkta Şiddet Yasasına dahil edilmeli ve Veteriner Hekimlere yönelik dışlayıcı uygulamalara son verilmelidir.

Unutulmamalıdır ki bizler içerisinde Mehmet Akif ERSOY, Cengiz AYTMATOV, Muhsin YAZICIOĞLU, Merver ANSEL, Sabire AYDEMİR ve Yüzbaşı Kemal CEMİL gibi Tarihe Derin İz Bırakan birçok isimi barındıran şanlı bir mesleğin mensuplarıyız.

Meslek Büyüklerimizi Dünya Veteriner Hekimler Günü Kapsamında Tekrardan Yaad Ediyor ve Yarına yeni güzel haberler ile uyanmak istiyoruz.

Tüm Veteriner Hekimlerin ve Veteriner Hekim Adaylarının
Dünya Veteriner Hekimleri Günü Kutlu Olsun.

Uğur DAĞTEKİN
TVHB Öğrenci Konseyi Başkanı