Afyonkarahisar VHO tarafından istişare toplantısı düzenlendi

Afyonkarahisar Veteriner Hekimleri Odası’nın genel istişare toplantısı, Afyonkarahisar İl Tarım ve Orman Müdürlüğü toplantı salonunda gerçekleştirildi. Afyonkarahisar Veteriner Hekimleri Odası, il genelinde görev yapan serbest veteriner hekimlerle bir istişare toplantısı düzenledi. Toplantıya, Afyonkarahisar İl Tarım ve Orman Müdürü Özkan Parlak, İl Müdür Yardımcısı Şevki Gümüş, Hayvan Sağlığı Yetiştiriciliği ve Su Ürünleri Şube Müdürü Mahmut Tat, ve birçok veteriner hekim katıldı. Toplantıda, 2024 yılında bulaşıcı hayvan hastalıkları ile mücadele kapsamında yapılacak faaliyetler ve veteriner hekimlik hizmetlerinin yürütülmesi konusunda bilgilendirme ve görüş alışverişi yapıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Oda Başkanı Nevzat Algan, veteriner hekimliğin insanlık var olduğundan beri hayvan sağlığı ve insan sağlığı için hizmet verdiğini belirtti. Mesleğin kökeninin Osmanlı dönemine dayandığını ve 182 yıllık bir akademik geçmişe sahip olduğunu vurgulayan Algan, meslektaşların tarih boyunca sığır vebası, rüşeym hastalığı ve şarbon gibi hastalıklarla mücadele ederek önemli hizmetler sunduklarını ifade etti. Ayrıca, veteriner hekimlerin doğal beslenmeyi öne çıkaran çalışmalar yaptığını ve örneğin, yerli bir covid-19 aşısını bulan bilim insanının da bir veteriner hekim olduğunu belirtti.

Algan, veteriner hekimlerin halk sağlığını doğrudan koruyan bir meslek grubu olduğunu vurgulayarak, mesleki dayanışma ve sosyal yardımlaşma faaliyetlerine de değindi. Örneğin, veteriner fakültesinde öğrenim gören öğrencilere burs sağladıklarını ve malulen emekli olmuş meslektaşlarına yardım ettiklerini belirtti.

Hayvan Sağlığı Yetiştiriciliği ve Su Ürünleri Şube Müdürü Mahmut Tat da yaptığı konuşmada, sağlıklı gıdanın sağlığın korunmasında ne kadar önemli olduğunu vurgulayarak, veteriner hekimlerin bu konuda kilit rol oynadığını ifade etti. Özellikle serbest veteriner hekimlerin hayvan hastalıkları ve mücadelede önemli bir görev üstlendiğini belirtti.

İl Tarım ve Orman Müdürü Özkan Parlak ise veteriner hekimlik hizmetlerinin ülke hayvancılığı için stratejik bir öneme sahip olduğunu belirterek, veteriner hekimlerin bu alandaki çalışmalarına destek olacaklarını söyledi. Kamu ve özel sektör işbirliği ile başarılı çalışmalar yapacaklarına inandığını ifade etti. Afyonkarahisar’ın hayvansal üretim ve popülasyon bakımından önemli bir il olduğunu belirterek, bu potansiyeli korumak ve artırmak için kamu ve özel sektör işbirliğinin gerekliliğine vurgu yaptı.

Toplantının ikinci bölümünde, İl Müdürü Özkan Parlak’a Oda Başkanı Nevzat Algan tarafından plaket takdim edildi. Toplantı, mesleki teknik konularda bilgilendirme ve istişare ile tamamlandı.

Haber: Afyonkarahisar Veteriner Hekimleri Odası