Gölge’nin Kalbi Yeniden Atıyor “AÜ Veteriner Fakültesinden Başarılı Operasyon”(Video)

Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Hayvan Hastanesi Kardiyoloji Birimi hekimleri tarafından Gölge isimli 10 yaşındaki Cavalier ırkı köpeğe kalp pili takıldı. Bu başarılı operasyon sayesinde, kalp ritmi dakikada 27’lere düşen ve aralıklarla kalp atımı duraksayan Gölge, yeniden sağlığına kavuştu.

Operasyon, İç Hastalıkları Anabilim Dalı’ndan Doç. Dr. Ekrem Ç. Çolakoğlu ve Dr. Kadir Sevim ile Cerrahi Anabilim Dalı’ndan Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Şen ve Veteriner Hekim Merve Aksan tarafından gerçekleştirildi. Bu ekip, Gölge’nin kalp sorunlarını çözerek, ona sağlıklı bir yaşam sunmayı başardı.

Gölge, yaşıtlarına kıyasla oldukça düşük bir kalp ritmine sahipti ve bu durum zaman zaman kalp atımının durmasına sebep oluyordu. Kalp pili takılmasıyla birlikte, bu sorunlar tamamen ortadan kalktı ve Gölge’nin yaşam kalitesi önemli ölçüde arttı.

Bu önemli başarı, gelecekte benzer sorunlar yaşayan birçok evcil hayvan için umut vaat ediyor. Operasyonu gerçekleştiren ekibin özverili çalışmaları, veteriner tıbbının gelişimine katkı sağlamaya devam ediyor.

Gölge’nin sağlığına kavuşması, hem hayvan sahiplerine hem de veteriner hekimlere büyük bir moral kaynağı oldu. Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Hayvan Hastanesi, bu tür yenilikçi ve hayat kurtaran tedavilerle hayvan dostlarına en iyi sağlık hizmetini sunmaya devam ediyor.

Haber: Doç. Dr. Ekrem Ç. Çolakoğlu
Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi Hayvan Hastanesi Kardiyoloji Birimi