Öğrenciler hastalıktan ari işletmede tecrübe kazandı

Afyon Kocatepe Üniversitesi Veteriner Fakültesi öğrencileri, Afyon Yem Sanayi AŞ.’ne ait hastalıktan ari büyükbaş hayvan işletmesinde Çay İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından Hastalıktan Ari İşletmeler Genelgesi kapsamında yürütülen çalışmaya katılarak tecrübe kazandı.

Afyonkarahisar Çay İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü veteriner hekimleri ile Afyon Kocatepe Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nden bir grup öğrenci, Afyon Yem Sanayi AŞ.’ne ait hastalıktan ari bir işletmede brusella için kan alımı ve tüberkülin deri testlerini uygulamalı olarak gerçekleştirdiler.

Hastalıktan ari işletme onay sürecini ve mesleki tecrübelerini öğrencilerle paylaşan Ümranova çiftliğinin Sorumlu Veteriner Hekimi Ahmet Obuz şu değerlendirmelerde bulundu; “Bizim süt işletmemiz 800 hayvan kapasiteli ve şuan 500 sağmalımız var. İşletmemizdeki hayvanların yılda bir kez tüberküloz ve bruselloz yönünden kontrolleri yapılır. Kontroller sonucunda brusella ve tüberküloz hastalığının negatif çıkması neticesinde işletme hastalıktan ari kabul edilir. Biz hastalıktan arı olduğumuz için daha sonra Avrupa Birliği Süt Onaylı Çiftliği belgesini de aldık. Bu iki belgeyle sütümüzü satmaktayız. Afyon bölgesinde iki tane ari işletme vardı, biz üçüncüsü olduk. Öğrenci arkadaşlarımıza da bugün tüberküloz deri testini ve brusella için kuyruktan kan alınımını gösterdik. Üniversiteyle birlikte çalışmaktan ve veteriner hekim öğrencileriyle mesleğimize dair tecrübelerimizi paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.”

Saha çalışmasına katılan öğrencilerden güne dair değerlendirmeler şöyle;

” Afyon Kocatepe Üniversitesi Veteriner Fakültesi 4.sınıf öğrencisiyim. Bana bu imkanı tanıdığı için hocalarımıza bu işletmedeki veteriner hekim ve teknikerlere çok teşekkür ederim. Sahada bu uygulamaları yapmak bizim öğrenme sürecimize hem katkı yapıyor hem de motivasyonumuzu güçlendiriyor.

Diğer bir öğrenci ise; Veteriner Fakültesi 4.sınıf öğrencisiyim. Bu çiftlik anlamında ilk tecrübem oldu. İlk tecrübemde hastalıktan ari bir işletme olması benim için büyük şans oldu. Katkı sağlayan herkese teşekkür ederim.”

Haber: Veteriner Hekim Murat Kaleli